ظرفیت مدارس کشور در اختیار دانش‌آموزان افغان/ آمارها رو به افزایش است اعزام هیئت وزارت علوم به همدان برای بررسی حواشی اخیر قربانی پرونده‌های جنجالی تجاوز فرانسه دوباره به دادگاه رفت؛ متهم: همسرش من را فریب داد / حسام الدین دوگان کیست؟ اعلام نتایج دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ماجرای تجمع مقابل دانشگاه بوعلی سینا چه بود؟ + توضیحات استانداری همدان جزئیات استخدام ۶۰۰۰ نفر در قوه قضاییه تهران در روز‌های آینده گرم است؛ خنک شدن هوا از شنبه شرایط تغییر رشته در دانشگاه فرهنگیان نحوه بارگذاری مستندات رتبه بندی معلمان / مراحل استخدام دانشجو معلمان ورودی ١۴٠۴ شرایط استفاده مادران شاغل از کاهش سن بازنشستگی ادارات این استان پنجشنبه‌ها تعطیل شد اجرای طرح صدور گواهینامه موتورسیکلت برای نوجوانان با رعایت ایمنی کامل هواشناسی: افزایش دما در نوار شمالی و بارش‌های پراکنده در برخی مناطق ایران نجات جان یک زن از خودکشی توسط پلیس یاسوج افت عجیب نمرات یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌ها تعیین نرخ بیمه تکمیلی معلمان + جزئیات

نتیجه پژوهش‌های آموزش‌وپرورش درباره کنکور اعلام شد

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: نتیجه پژوهش‌های صورت گرفته، نشان می‌دهد که کنکور با وضعیت فعلی، آسیب‌های جدی هم از حیث رفتاری و هم از حیث روحی و روانی به دانش‌آموزان و خانواده‌ها وارد می‌کند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 06
کد خبر: ۱۶۲۴۷۵

به گزارش راهبرد معاصر، علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش درباره مصوبات کنکوری و تأثیرات آن در آموزش و پرورش، اظهار کرد: نتیجه پژوهش‌های صورت گرفته، نشان می‌دهد که کنکور با وضعیت فعلی، آسیب‌های جدی هم از حیث رفتاری و هم از حیث روحی و روانی به دانش‌آموزان و خانواده‌ها وارد می‌کند، ضمن اینکه از تحقق اهداف تعلیم و تربیت ممانعت می‌کند.

 

وی با بیان اینکه تربیت تمام ساحتی در سند تحول آموزش و پرورش مورد تأکید است، ادامه داد: اینکه آموزش و پرورش تک ساحتی حرکت کند، لطمه جدی می‌زند و باید فکری اساسی کرد.

 

محبی تصریح کرد: آنچه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده و اکنون در جریان است، اقدام خوبی است اما کافی نیست؛ به اعتقاد بنده باید کار یک مقدار عمیق‌تر دیده شود و به جایی برسیم که نظام تعلیم و تربیت عمومی، یک نظام سنجش دقیقی داشته باشد که دوره آموزش و پرورش را بر اساس آن شایستگی‌ها بسنجد و تا آن شایستگی‌ها در دانش‌آموز محقق نشده، فارغ‌التحصیل نشود.

 

وی اضافه کرد: کنکور هم باید سازمان سنجش مانند خیلی کشورها بر اساس معیارها و ملاک‌های علمی پیش‌بینی شده، در آینده تدارک ببیند. 

 

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: در اولویت‌های پژوهشی که به‌زودی از سوی این پژوهشگاه ارائه می‌شود، بحث کنکور هم قرار دارد./ فارس

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار