ویروس گوارشی جدید در راه است؟ وزیر آموزش و پرورش: از میان ۹۰۰ هزار شرکت کننده مرحله اول کنکور، ۵۰۰ هزار نفر داوطلب دانشگاه فرهنگیان بودند/ ۷۲ هزار نفر وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند آلمان موفق به ساخت ماده‌ای شد که تا به امروز وجود نداشت آغاز به کار رسمی تاکسی اینترنتی تهران؛ به زودی ممنوعیت عمل جراحی زیبایی توسط پزشکان عمومی برداشته شد تب کریمه کنگو؛ بیماری کُشنده تابستانی هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۴/۲۵؛ هشدار گرمای شدید در ۲۹ استان مشاغلی که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین آنها شود محرومیت ۱ تا ۱۰ ساله برای متخلفان کنکور دستگیری شرور معروف و ۸ متهم دیگر در پرونده نزاع مرگبار جنوب شرق تهران آیتم‌های تعیین شهریه مدارس غیردولتی/ کاهش ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی و بیمه کامل آنها از مهرماه جریمه ورود به محدوده طرح از ۲۸ خرداد تا ۸ تیر حذف می‌شود؟ هشدار هواشناسی درباره استمرار گرما در ۲۷ استان/ لزوم مدیریت مصرف انرژی فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور عکس روز ناسا از یک فرورفتگی در مریخ

نتیجه پژوهش‌های آموزش‌وپرورش درباره کنکور اعلام شد

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: نتیجه پژوهش‌های صورت گرفته، نشان می‌دهد که کنکور با وضعیت فعلی، آسیب‌های جدی هم از حیث رفتاری و هم از حیث روحی و روانی به دانش‌آموزان و خانواده‌ها وارد می‌کند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 06
کد خبر: ۱۶۲۴۷۵

به گزارش راهبرد معاصر، علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش درباره مصوبات کنکوری و تأثیرات آن در آموزش و پرورش، اظهار کرد: نتیجه پژوهش‌های صورت گرفته، نشان می‌دهد که کنکور با وضعیت فعلی، آسیب‌های جدی هم از حیث رفتاری و هم از حیث روحی و روانی به دانش‌آموزان و خانواده‌ها وارد می‌کند، ضمن اینکه از تحقق اهداف تعلیم و تربیت ممانعت می‌کند.

 

وی با بیان اینکه تربیت تمام ساحتی در سند تحول آموزش و پرورش مورد تأکید است، ادامه داد: اینکه آموزش و پرورش تک ساحتی حرکت کند، لطمه جدی می‌زند و باید فکری اساسی کرد.

 

محبی تصریح کرد: آنچه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده و اکنون در جریان است، اقدام خوبی است اما کافی نیست؛ به اعتقاد بنده باید کار یک مقدار عمیق‌تر دیده شود و به جایی برسیم که نظام تعلیم و تربیت عمومی، یک نظام سنجش دقیقی داشته باشد که دوره آموزش و پرورش را بر اساس آن شایستگی‌ها بسنجد و تا آن شایستگی‌ها در دانش‌آموز محقق نشده، فارغ‌التحصیل نشود.

 

وی اضافه کرد: کنکور هم باید سازمان سنجش مانند خیلی کشورها بر اساس معیارها و ملاک‌های علمی پیش‌بینی شده، در آینده تدارک ببیند. 

 

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: در اولویت‌های پژوهشی که به‌زودی از سوی این پژوهشگاه ارائه می‌شود، بحث کنکور هم قرار دارد./ فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار